tisdag 4 maj 2010

11 dagar kvar

Jag ber om ursäkt för seg uppdatering, men vi har verkligen fullt upp nu! Över valborg tog vi en välbehövlig paus och åkte till våra vänner i Göteborg. Där hade de ordnat en svensexa för Niklas och en andra liten möhippa för mig. Vi blev väldigt överraskade båda två! Killarna spelade bland annat laserdome och bastade, vi tjejer bowlade på en discobowling och drack drinkar. Det var under hela dagen en poängsamlarjakt i olika frågor och vi hade ingen aning om vad det gällde. Sen när vi slöt upp allihop så var slutfinal på frågesporten för mig och Niklas för att se vad vi visste om varandra och så fick vi uppdraget att snickra ihop var sin, likadan, IKEA-möbel under 40 minuter. Varken jag eller Niklas hann färdigt och det var nog den svåraste möbeln i hela deras sortiment, eller så berodde det kanske på att vi inte var helt nyktra? Niklas vann förövrigt allting utom frågesporten överlägset. Haha, skräll. En helt fantastisk dag och kväll!

Idag har jag och Niklas bakat i 4,5 timme. Jag hade fått för mig att vi skulle ha macarons (mitt nöt) så vi satte igång och gjorde en fyrdubbel sats. Något fel blev det på vägen, för alla marängerna krackelerade och de blev inte alls sådär vackra, runda och fina, trots att de fick vila i 30 min innan gräddning. Men vi satte oss och pusslade ihop med smörkräm och lade dem sedan i en låda för att frysa in ändå. De är ju fantastiskt goda trots att de är lite spruckna. Nu har vi 90 st småkakor och aldrig i min dag mer att jag gör dessa besvärliga, underbara små bakelser.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bara 11 dagar att öva öva öva med höga skorna! Lycka till! Jag har ca 6 veckor på mig att öva öva öva och jag är också helt ovan med höga klackar!

Tråkigt att jag hittade din blogg först nu, men jag får väl intensivläsa i 11 dagar!!!