torsdag 20 maj 2010

Fru E - lite om dukningen!

Hejsan allesammans! Nu har det snart gått en vecka sedan vi sa ja till varandra och blev herr och fru E. Jag är fortfarande lika trött, det är som att luften gått ur mig. Allt planerande, all matlagning, dukning, festhållande, dans, skratt, känslostormar och städning har helt enkelt varit en mindre pärs. Men absolut den bästa pärsen jag varit med om! Alldeles fantastiskt rolig var vår bröllopsdag! Värd varenda droppe svett. Jag hoppas våra gäster hade lika roligt som vi! Tack igen till alla er som gjorde dagen så underbar!

Jag kommer att dela in bröllopet i olika kategorier, för att det inte ska bli för mycket bilder i ett och samma inlägg. Vi börjar här med maten och dukningen.


Vi höll på till klockan 20.00 dagen innan med förberedelser. Jag hade pysslat ihop vimplar, bordsnumreringen i form av en vinylskiva, filmisar till alla gäster, servetter med sidenband runt och matskyltar i form av små jukeboxar. Sedan hade jag köpt lite vasar, diamantkonfetti och buketter med brudslöja, och såhär fint blev det tillslut:

Här emellan de fyra stolparna blev det sedan en dansbana. Vimplarna gjorde verkligen susen!
Vi hade skyltar till alla maträtter i form av jukeboxar.
Till er som ska göra egen buffé så räckte det gott och väl med dessa fyra skålar pasta/bulgursallad för 55 pers. (IKEA) Vi fick hiva en hel del ändå.
Jag drömmer fortfarande om brietårtorna
Klicka på bilderna om ni vill kika närmare på något!

7 kommentarer:

Fridos sa...

brietårtorna var bäst! loooved them. *älskar brie och tårta*

Maria sa...

jag med! strålande kombo!

Camilla sa...

Åh så fint ni gjort, härligt med runda bord. Vill du dela med dig av receptet på Brietårtorna så blir jag glad, dom ser gudomliga ut!
Camilla

Sara sa...

Åååh va fiint! Hoppas att vår festsal blir lika fin!

Maria sa...

Åh, jag ska kolla upp receptet på brietårtorna, vi beställde dem från ICAs charkdisk, men min kompis jobbar där och har nog koll på vad som är i.

Jag vet att det är honung, balsamvinäger, basilika, jordgubbar och valnötter i varje fall camilla!

Linda sa...

Har länkat dig från min blogg, blev så inspirerad av dina fina vimplar :)

Ser fram emot att se fler bilder från bröllopet!

Maria sa...

Åh, det är alltid roligt att kunna inspirera och ge idéer! det är jätte-enkelt att göra själv! tveka inte att plocka fram symanskinen! jag är ingen expert what so ever på att sy. :)