torsdag 27 maj 2010

Bröllopsfesten del 1

Då ska jag berätta lite om detta stora som fått störst del av planeringen om man räknar med allt pyssel till dekorationerna då. Först vill jag börja med att nämna att vi hade en helt underbar toastmaster som verkligen hade ordnat och planerat så fint för oss. En stor eloge till vår vän Johanna! Under maten hade hon ordnat så att folk höll fina tal och läste upp telegram. Hon spelade också en fin låt på dragspel tillsammans med sin pojkvän som spelade gitarr, så himla duktigt! Jag kan inte nog tacka henne tillräckligt för att hon gjorde allting till en sån toppentillställning.

Vår toastmaster/toastmadame Johanna i sin urtjusiga klänning och den lilla klockan hon pinglade i när det var dags för tal eller något annat!
Så himla duktiga!
Vår vän och bordsherre Joel höll i "skoleken" under middagen
Efter maten skuffade vi undan borden lite för att göra ett dansgolv i mitten på golvet. Vi började såklart med bröllopsvalsen, som mer blev en bröllopstryckare, eftersom att min kära man inte kan dansa för fem öre. Vi dansade till en av mina favoritartister Frank Sinatra och hans låt "Strangers in the night". Efter halva dansen ungefär så hakade resten av allesammans för att dansa.Det hölls flera jätteroliga lekar och det var så roligt för alla ville vara med och det var inte något sådan där "pinsamt" inslag i festen, utan mer stämningshöjare! Jag kan verkligen rekommendera lekar på bröllop. Det är ett bra sätt att få alla att prata med varandra och släpper mycket av det stela som kan bli i början. Hur som helst hölls bland annat olika laglekar, då vi var uppdelade i kill- och tjejlag.

Känna igen Niklas vader med ögonbindel. (Jag klarade det!) Niklas skulle känna igen mina händer men tog fel. Haha.
Vi skulle ordna så att våra lagmedlemmar stod uppradade efter ålder, bästa 50-tals utstyrseln osv.
fortsättning följer med fler bilder från resten av kvällen! (Bilderna har jag lånat från vänner och familj)

3 kommentarer:

Katja sa...

kul att se era bilder! ser ut som att det blev väldigt lyckat :-) några tips på vad ni glömde eller nåt som var helt onödigt, såhär till en som gifter sig snart? :-D

Camilla sa...

Ser ut som en toppenfest. Kul att ni hade en toastmadame, det kommer vi också att ha.
Roligt att se alla era bilder.
Camilla

Maria sa...

vi hade favours till våra gäster, i form av pez med retromotiv som vi hällde upp i en hög glasskål. jag tänkte innan att det skulle vara det mest onödiga, men alla tog och var nöjda över de små mintpastillerna, så det var inte alls onödigt. :)

något som var onödigt var all mat vi lagade som blev över och slängdes. vi hade gjort alldeles förmycket, alltså hysteriska mängder. Brödet togs knappt av heller, vi hade köpt två stora lådor med bake off bröd. (typ ciabatta)det hade räckt gott och väl med en.

annars tror jag inte att det var så mycket onödigheter eller att vi hade glömt så mycket. ingenting jag reflekterat över i efterhand varje fall, men jag hade verkligen samlat på mig mycket inspiration från alla bloggar och bröllopssidor, så jag visste ganska exakt vad jag ville ha, och det känns som du också är bra på det katja! :)