onsdag 12 maj 2010

3 dagar kvar

Igår åkte vi till lokalen och ställde upp alla grejer vi samlat på oss. Glas, skålar, allt pysselpynt, tårtställning osv. Det var mycket saker och tungt, tur att det finns hiss och att vi kunde låna en rullvagn. Mindre trevligt var ju såklart att några som hyrt lokalen innan ställt in ett plastglas med sötsur sås och lämnat det i ett urkopplat och stängt kylskåp. Väldigt smart. Nu håller vi på och vädrar ur kylskåpet, men doften hänger fortfarande kvar. Någon som har tips på hur man får bort sådant? Vi vill ju inte att maten ska ta smak av det.

Ursäkta att jag råtjatar om vädret, här kommer lite till. Vi blev tydligen snuvade på "ryssvärmen" till helgen och det ser ut som att det ska regna som tusan i ungefär fyra-fem dagar. Jag hoppas på att högtrycket trycker undan det här ändå, lite tidigare än alla vädersajter påstår. Även om man ska vara inomhus mesta delen av tiden, så tänker jag ändå lite på fotona. Och på hur mitt hår kommer se ut om det regnar. Och att jag inte har någon jacka eller bolero att dra över axlarna. Får ge mig ut och panikköpa det.

Sen har vi ännu inte bestämt någon låt att dansa till (vi kommer inte att regelriktigt valsa, utan mest köra på tryckare-stilen.). Vad ska ni andra dansa till? Ska ni dansa?

Nu ska jag och lillan snart ta bussen ner till stan och hämta ut mina skor som jag har lämnat in för att klacka om, så jag får en gummiklack längst ner. De där hårdplastklackarna som sitter på från början är ju värdelösa och om det blir regn hade jag lätt drattat omkull på hala kullerstenar eller liknande.

3 kommentarer:

Fröken Gullmetz sa...

En citron kan göra underverk mot lukt i kylskåp. Låt ena halvan bara ligga och sprida väldoft. Tvätta kylskåsväggarna med den andra och skölj av me lite vatten! Lycka till!

Eva sa...

ja vi kollar också lördagsvädret ofta. Tyvärr verkar prognosen bara sämre och sämre för Skellefteå.

Sara sa...

Oj vilka sööta skor!

Om jag inte minns fel ska ett litet fat med ättika som får stå över natten eller något. De tar bort alla äckliga lukter.

Ha så kul i helgen! Ser fram emot att se läsa om er dag sen! :)