måndag 24 maj 2010

Vigseln!

Då så mina vänner. Nu är det dags att gå in på det som vi var mest nervösa över - vigseln! Som ni redan vet valde vi att gifta oss borgerligt, eftersom att vi inte är troende, men ville ändå ha en ceremoni. Så vi har krånglat och grejat med solister fram och tillbaka. När vi precis gett upp hittade vi två fantastiska tjejer som sjöng och en kille som kompade på gitarr, precis de två låtarna vi ville ha utan att se ut som frågetecken. Vigseln såg ut på följande vis:
  • Ingång till Canon in D - Pachebel. Våra vittnen Jenni och Joel gick före oss in och hade var sitt uppdrag; att hålla min bukett och ansvara för vigselringen.
  • Diktläsning av Jenni - Shakespeare sonett 116
  • Sång och musik - Suck great heights - Postal service (vilken alltid har varit "vår" låt)
  • Löften
  • Sång och musik - Earth angel (som är väldigt betydelsefull för mig, eftersom att det alltid varit en av mina favoritlåtar.)
  • Formella delen av vigselakten
  • Ringväxling och kyss!

Vi klädde oss i festlokalen. Min bästa vän var också på plats och tog ett kort på oss alldeles supernervösa!
Precis innan vigseln! Vi står och gömmer oss i ett annat rum tillsammans med vårt följe. Våra fina vittnen Joel och Jenni
Vigseln gick så snabbt! Underbart framträdande från solisterna och fin diktläsning. Det var en lummig och flummig vigsel, haha, men man måste släppa på perfektionen under sådana här saker. Första kyssen som gifta!
Till sist ville jag bara visa er hur mitt hår blev på dagen B! Lite Carrie-inspirerad eller vad tycker ni? Klart att den inte blev på långa vägar lika fin som Carries frippa, men jag är nöjd ändå.
Efter vigsel fotade vi lite till (hade en liten session innan också). Vi slapp regn under de viktigaste delarna av dagen. På morgonen öste det ner, sen kom det dimma, när vi sprang ut som man och fru sken solen genom molnen och till sist det klarnade upp och blev riktigt härligt under eftermiddagen.

4 kommentarer:

Sara sa...

Wow ni är verkligen kanonfina! Älskar din klänning!

Fin frisyr är jättefin och dina skor med! Haha. Ja, fina är ni helt enkelt! Hoppas jag blir lika snygg på vår dag!

Anonym sa...

Så vackra ni är!!

Frida sa...

Så vackert!
Håller på att planera mitt eget bröllop nu och vi ska ha cerise som färgtema. Såg att du hade några riktigt fina vimplar. Hur har du gjort dem?

Maria sa...

Tack Frida!
Jag vek tyget dubbelt och ritade ut lagom stora vimplar med änden mot den vikta sidan.

Sen klippte jag ut dem, sydde ihop alla kanter men lämnade en liten bit öppen i varje kant av "änden" så att man liksom kunde trä på vimplarna på en lina sen.

Sen vrängde jag vimplarna, så viktigt var ju såklart att sy ihop dem med rätsidan inåt som man brukar göra när saker sys ihop :)
Lite strykning, köpte ett rosa, lite tjockare rep på "slöjddetaljer" men borde även finnas på panduro, så var det bara att trä på och hänga upp! Väldigt enkelt!

Hoppas du förstod från min luddiga beskrivning, jag är absolut inte någon expert på att sy, men jag googlade vimplar så körde jag på sen! :D
/Maria