fredag 5 mars 2010

Provbakning pågår!

Idag håller vi på och provbakar cupcakes till bröllopet. Jag ska förvisso få hjälp av en konditor, som min bästa väns "stepmom" känner. Men vi måste såklart ändå provbaka och se om det faller oss i smaken, då vi själva tar fram recepten åt henne. Kikade i Cosmopolitan efter att Hellosugar skrivit på sin blogg att ett av hennes recept skulle finnas med där i, men de innehöll geishachoklad och jag vill helst inte ha något med nötter i då syskonbarn är allergiska. Men så laddade kardemummagumman upp ett modifierat recept från Hellosugar med dumlekola i istället! Hur gött som helst lät det, så vi har bakat och ikväll blir det provsmakning! Fast jag använde mig av vanlig marabou mjölkchoklad istället för mörk choklad, för jag tycker det kan bli lite mäktigt med för mörka chokladbakelser.

Förresten har jag budat på det finaste kakfatet i världen, som antagligen är i samma serie som min gammelmormor hade kaffekoppar och saftkanna i. Jag tänkte att jag skulle ha det på bröllopet, och lägga mina macarones, som jag baka, på. Det kommer bli hur tjusigt som helst! Jag skulle bli så glad om jag kunde få låna saftkannan också, som var min gammelmormors, eftersom att de hör ihop och skulle betyda så mycket för mig.

Inga kommentarer: