fredag 12 mars 2010

Projekt översiktskarta!

Jag trodde aldrig att jag skulle sitta här med mina tidningar, det har liksom gått från mini-litet till lite större och lite mer "på riktigt", vilket jag är ganska glad över. Det hade nog blivit lite tråkigt och dant om vi inte hade planerat igenom det här ordentligt. Hur som helst så hittade jag ett tips på hur man kan bygga upp en lite karta till gästerna (bild ur Allt om bröllop), så man ser till vilket bord man hör. Jag hade något sådant här i åtanke, fast i lite mindre skala. Men störst är bäst, eller hur? Så vi har varit på bokhandeln och köpte ett 70x100 ark. Min ena storasyster massor av scrapbookingprylar som jag kanske kan få låna, så jag kan stansa ut bokstäver och cirklar. Nu är det bara att ta med sig lite färgprover till panduro/slöjddetaljer så jag får rätt färgskala på kartongpapperna jag ska använda. Jag tror det kan bli fint! Och är det förresten någon som äger ett staffli jag kan få låna, så gör jag gärna det!

1 kommentar:

Eva sa...

Jag har just börjat med vår karta för gästerna. Den blir också väldigt inspirerad av bilden från Allt om bröllop, fast i vår färg limegrönt. Fast min sambo tycker att man ska skriva namnen direkt vid bordet, inte ha som på den här bilden. Men vi få se hur det blir.