fredag 26 mars 2010

Aktiv dag, igår

Igår gjorde vi några viktiga saker i bröllopsplaneringen. Vi ringde vår vigselförrättare för att prata med henne om upplägget. Vi var lite sådär nervösa och oroliga för vem människan var, men hon verkade väldigt trevlig och mysig. Vi ska träffa henne över en fika här i stan och bara det förslaget från hennes sida fick oss att slappna av till max. Det blir nog bra hur det än blir! Sen åkte vi till en florist i stan för att få en offert på brudbukett och arrangemang och jag tror att hon förstod hur vi ville ha det, så det blev att vi tog budet. Jag ska ha en enkel brudbukett, som ska vara bunden som på bilden under och att den ska se lite "handplockad" ut. Personligen tycker jag att buketten under är den finaste jag stött på och hoppas innerligt att resultatet blir något liknande! Det ska varje fall vara ranunklar, fresia i vitt och ljust rosa, rosor och lite annat smått och gott som fanns inne för säsongen på blomsteraffären. Det blir nog bra tror jag. Arrangemangen ska bestå av några kvistar brudslöja, som ska stå i vaser på borden.
(bilden kommer från artoflove.com)
Idag ska jag ge mig iväg till slöjddetaljer, eftersom att vi inte har panduro i närheten, för att köpa lite färgat papper, så jag och min storasyster som kommer på besök, kan ordna ihop bordsplacerings-översikten. Det kommer nog bli fint, hon är väldigt duktig på scrapbooking och sådär. Nu tar vi helg tycker jag!

2 kommentarer:

Katja sa...

Blir nog jättefint med en sån bukett, och vad roligt att er vf ville ses över en fika. Våran var visserligen trevlig men tyckte mailkontakt var det bästa. Vilket såklart funkar det med, men det vore ju kul att få ett ansikte till människan :-)

Linda sa...

Vi har också tänkt ha brudslöja på borden, så himla fint :) Jag har även bestämt mig för att ha -endast- brudslöja i min bukett, tror det kommer bli bra!

Vad spännande för er att det är så kort tid kvar.. förstår att det är det enda ni tänker på!