onsdag 14 april 2010

Vaser och blommor

Jag brukar slösurfa runt lite på mina favoritsidor som ger massor och återigen massor av fin inspiration. Jag hamnade på projectwedding.com som oftast och kom över dessa fina bilder med lockorden "DIY: Cute & Thrifty Ikea Centerpieces". Vem kan låta bli att klicka in på den länken?

Jag var tvungen att ta reda på om de sålde samma vaser på svenska Ikea, vilket jag antog att de gjorde och visst är det så! Här hittar ni de vita vaserna för 19 kr och här hittar ni glasvaserna (som enligt bilderna från PW verkar finnas i olika gröna och blå nyanser, samt glasfärgade) för 25 kr. Vi har egentligen redan köpt vaser, men känner nu i efterhand att det inte är rätt modell. Så det blir en tripp till Ikea när vi ska till Göteborg över valborg. (Vilket vi längtar efter som tokiga eftersom att det känns som vår andra hemstad då vi bodde där under två år.)
Det är förresten sådana här buketter vi beställt (4 kvistar brudslöja för 100 kr) och hade tänkt att ha det. Alltså den buketten som ser ut som en liten ulltuss.

Hoppas ni andra njuter av vårvädret lika mycket som vi i dagarna!

Inga kommentarer: