torsdag 15 april 2010

Om att ha en "bröllopsparfym"

Jag läste i någon av mina bröllopstidningar för ett tag sedan att man bör investera i en parfym som är helt ny och som man har till bröllopet. Först när jag läste det så kändes det fånigt sådär och totalt onödigt, men efter ett tag började jag tänka på det och har ändrat uppfattning totalt! Nu tycker jag att det är en superbra idé, för man har ju alltid ett minne och en känsla som återkommer när man känner doften av sin parfym. Min ena parfym Dolce & Gabbana - Light blue får mig att tänka på allt från galenskaper i Göteborg till gymnasietiden, den har hängt med i många år. Min andra parfym som är från samma märke, men heter The One, fick jag i somras på min födelsedag och varje gång jag sprutar på mig den minns jag den sommaren och hur det kändes när jag väntade vår dotter. Jag minns frustrationen över att vara svullen som en ko och jag minns den där spännande längtan efter att vi skulle bli en liten familj. Så varför inte satsa på att ha en parfym som man alltid kommer associera med den mest romatiska dagen i sitt liv? Så nu är jag på jakt efter en ny doft! Jag har ju en "fräsch" och en "kryddig/söt" doft, så jag tänker att det kan vara roligt att ha någon som doftar olikt de två. Dessa nedan har jag provluktat och båda har varit väldigt trevliga dofter. Ett tips är ju att be om doftprover på en parfym som man tycker om, så behöver man inte köpa på sig en hel flaska! Eller kolla på tradera, där de säljer massor av sådana saker för en tjugolapp.
Min sambo skulle precis köpa en ny parfym, men istället för att köpa den "vanliga" parfymen så slog vi till och köpte en helt ny doft till honom med. (Som han får vänta med i några veckor till då såklart.) Det blev Björn Borg Advantage man. Väldigt god herrparfym!

4 kommentarer:

Magda sa...

Vilken jättebra idé med en särskild bröllopsparfym! Tack för tipset!

Camilla sa...

Tror också att det är en toppenidé, men...jag älskar doften som Fredde har. Blir tämligen knäsvag av den så jag tror inte jag vill att han har någon annan vår stora dag. Léau Dissey pour homme, Issey Miyake mmmmm..

Maria sa...

Men det är ju också en härlig sak Camilla! Det är faktiskt så också för min del med Niklas vanliga parfym, och den nya vi köpte är faktiskt väldigt snarlik, så det känns inte lika hårt. ;) Nu blev jag nyfiken på hur den doftade, så jag ska allt ta och leta upp den och sniffa lite. Haha!

Frida sa...

Det där har jag också funderat på, men vad ska man välja? Jag har själv aldrig parfym till vardags och kan inget om det...
Ha det!