onsdag 28 april 2010

Hårinspiration

Jag har lagt ner hela idén med att ha hollywoodlockar. Jag hade fixat till en snygg frippa och provade klänningen efter att ha fått hem den från sömmerskan igen. Det såg inte så bra ut. Det hängande håret skylde liksom halva vitsen med klänningen så nu har jag istället börjat öva på att sätta upp det i en uppsättning istället. Jag har provat det mesta från svinrygg till avancerade och jättesvåra pincurls. Det är så svårt med mitt hår eftersom att jag hade rak lugg i höstas innan jag började spara ut den och den är inte riktigt så lång som jag skulle önska. Plus att jag har massor envisa spretiga småhår som jag tappade i samband med all hormonförändring efter förlossningen. Med hjälp av vax och massor av hårspray tror jag att jag kan åstadkomma en Carrie-inspirerad uppsättning åt det här hållet (Gosh, wish me luck) :

4 kommentarer:

Camilla sa...

Hej hopp, skall du göra håret själv? Det skulle jag inte tordas. Fast jag har heller inte så långt hår så jag behöver nog verkligen hjälp att få min uppsättning att stanna där den skall vara :-)
Happy torsdag.
Camilla

Maria sa...

Ja jag ska faktiskt göra håret själv, det är lite utav ett ångestmoment, men vi valde att lägga våra pengar på andra saker istället för att sitta hos frisören för 3-4000 kronor. Vi har en ganska tajt budget, annars hade jag nog gärna velat ha hjälp med håret! :)

Eva sa...

jag var till frissan igår och gjorde en snabb provning av min frisyr. Tror det blir jättebra, mitt problem är väl att jag har spikrakt ganska tunnt hår och vill ha snygga vågor a´la 40-tal. Sedan funderade vi mycket på hur flor och hårblomma ska monteras utan att förstöra frisyren helt och hållet. Jag har nämligen tänkt bli av med floret till festen.

Katja sa...

Carrie-knuten är jättefin! Du kan ju ha din lugg också, lite åt sidan sådär som Audrey annars.