måndag 15 februari 2010

Solist - check!

Nu har det allt varit alldeles för långt uppehåll mellan mina uppdateringar. Bröllopsplanerna hamnade lite på is över jul och nyår, och sedan har jag bara varit alldeles för lat för att orka uppdateran här på bloggen. Men nu så! Tidigare i veckan fick vi bokat vår solist som ska sjunga på vårt bröllop. Det blev en kille från Göteborg som heter Gustav, och som är väldans duktig. Han spelade tidigare i morgonpassets "önskelåten" på fredagsmorgnarna. Han är otroligt duktig på att tolka låtar. Jag är väldigt glad att jag lyckades övertala min sambo, då han egentligen tyckte att det kostade lite för mycket. Låtarna vi ska ha är:
Postal service - such great heights och The penguins - Earth Angel.
Dock har vi inte riktigt bestämt vilka låtar vi ska ha som ingångs- och utgångsmusik.

Annat som hänt är att jag äntligen sammanställt alla recept som ska bakas/lagas mat ifrån, jag har beställt tårtvåning och alla tillhör till cupcakesen (tårtkartonger, sprits med tyllar, prickiga formar). Jag har ordnat färdigt dukningsdekorationerna på ebay, fått min moster att åka till IKEA och slåss på mellandagsrean för att köpa 60st champagneglas för 90 kr, gjort färdigt inbjudningskorten efter många om och men och lyckats gå ner 7 graviditetskilon.

Lite som är kvar:
* Vimplar/ljuslyktor som ska hänga i taket
* Göra färdigt servettringarna
* Prata med vigselförrättaren
* Köpa maten
* Ordna färdigt bordsplaceringskorten
* Bestämma ordentligt hur dukningen ska se ut.
* Fålla upp klänningen några centimeter så den blir knälång istället för vadlång. (Korta ben)

1 kommentar:

Eva sa...

vad kul att läsa hur det går för dig. Du har varit flitig ser jag. Här har det också varit lite lugnt ett tag, men nu försöker vi komma igång igen. Ska träffa konditorn på onsdag om bröllopstårtan, min sambo ska och prova kostym. Väntar fortfarande på mina skor och jag har beställt bolero och väska. Tyvärr har jag lite svårt att bestämma ring. ojoj