onsdag 17 februari 2010

Projekt vimplar!

Igår lyckades jag sy till ett trettiotal trekanter som ska bli till vimplar. De ska träs på ett tunnare "rep" och ska sedan hänga som dekoration i lokalen över borden. Vi hade tidigare bestämt oss för att ha ett pastellrosa och pastellblått tema, men vi kom igår fram till att hålla oss till en rosa färgskala. Våra dukar är i samma tyg som den ljusrosa vimpeln ni ser på kortet, och cupcakes-formarna ser nästan exakt likadana ut som den cerisa varianten. Jag tror att det kan bli väldigt fint och mer enhetligt om vi håller oss till just rosa och varierar oss i nyanserna bara istället. Jag har även konfettidiamanter från ebay i rosa och massor och åter massor av silkespapper. Tanken med silkespapprerna är att det ska bli något i den här stilen om jag klarar av det. Klicka på bilden för att komma till instruktionerna på Martha Stewarts bröllopssida.

3 kommentarer:

Eva sa...

ja det var ju dessa vi letade på svenska. Har du hittat något bra. Vart har du köpt silkespapperet. Jag skulle vilja ha något sådant över honörsbordet iallafall.

Maria sa...

Jag har köpt silkespapper på panduro och lagerhaus. Lagerhaus kan jag verkligen rekommendera att kika på, de har alla möjliga fina färger, helfärgade och med prickar!

Sara sa...

Nu kommenterar jag! =) Haha. bara så du vet!
Det är sååå fint med vimplar, visa gärna resultatet sen!
Själv får vi se om jag hinner och orkar, jag har klippt ut men jag vet inte om jag är så nöjd med tygvalet ändå. Jag kanske kan köpa din när du har använt klart dem? =)