lördag 20 februari 2010

Snöoväder

Jag börjar bli lite orolig sådär. Det snöar och snöar och snöar. Det är snart mars. Mars! Sen är det bara två månader kvar till vårat bröllop. Kommer det vara snö då? Kommer det vara lika brunt och grått ute som en vanlig dag i början på april när vi ska gifta oss? Jag har ju alltid drömt om ett bröllop i Maj för att det alltid brukar vara så grönt och frodigt och en gnutta av den allra bästa försommarvärmen. Tidernas längsta vinter och det kunde inte komma mer olägligt. Jag tittar varje dag på nyheterna och hoppas på att de ska säga något om plusgrader och mildväder. Att det är dags för vår och sol, när som helst. Men efter helgens snöovänder börjar jag banne mig ge upp. Vi har antagligen gått in i en ny istid. Idag hade vi tänkt att åka till Göteborg för att gå på bröllopsmässan som är i konserthuset, men det har vi fått ställa in. Vi kommer knappt utanför dörren. Fy fan. Jag har aldrig hatat snö så mycket som jag gör just nu. Usch.

Inga kommentarer: