måndag 15 februari 2010

Håret!

Det var från början tänkt att jag skulle få hjälp med mitt hår på bröllopsdagen, men personen i fråga vågade sig inte på uppgiften. Och efter att ha ringt runt till frisörer i stan och kommit fram till att det kostar ungefär 3000 pix, så kände jag att det inte riktigt var värt det. Jag har istället provat hundratals olika uppsättningar som alla varit 50-talsinspirerade. Men så kom jag över lite bilder och "tutorials" på håruppläggningar så lutar det åt hollywoodsvallet:


Katherine Heighl och Dita von teese är väldigt tjusiga i håret båda två! Mina egna två hårförsök har hittills sett ut såhär:

(Ni får ursäkta mitt nyvakna utseende på sista bilden) Hur som helst är hårförsöken i ordningsföljd. Första och andra. Andra gången har jag en lite starkare läggningsvätska, och kan vara därför det blir ett bättre fluff på det hela. Men luggen! Jag får inte till den där rätta luggen. Är det någon som har tips på hur jag får till den rätta Marilyn-luggen så tar jag gärna emot!

2 kommentarer:

Katja sa...

Hollywood-svall är så fint! Kolla på youtube på olika klipp med hur man gör marilyn och 50 tals frisyrer osv.. hittade både smink och hårtips där när jag letade förut

Eva sa...

hej, vilket läppstift har du för att få den fina röda färgen?