söndag 6 december 2009

Klänning till dottern och fluga till mannen

Jag och min blivande man har en liten dotter tillsammans som kommer vara ungefär 9 månader när vi gifter oss i maj. Jag hade redan hittat en supersöt klänning till henne i storlek 80 som jag antog skulle passa, efter lite råd från min ena storasyster som har två döttrar som är något år äldre men födda ungefär samtidigt, tidsmässigt under året. Men så var vi på jakt efter tyg till en fluga åt mannen, eftersom att vi inte hittat den perfekta färgen, som går ton i ton med min rosa fluffiga underkjol. Så vi bestämde istället att svärmor skulle få i uppdrag att få sy till en åt oss istället. Och mitt i allt tyghav hittar jag ett underbart tyg, i siden tror jag, lite stelt och glansigt, balklänningsmaterial, i exakt samma färgton som min underkjol. Vi köpte på oss några meter och nu får svärmor även i uppdrag att sy en klänning åt vår dotter också! Vi kommer matcha så fint allihop. Den nya klänningen ska se ut i modellen som den jag köpt (Se bild nedan), och med ett vitt satinband och rosett i midjan och lite vitt tyll som sticker ut i nederkant. Det kommer bli så fint!

Min underkjol

Inga kommentarer: