tisdag 24 november 2009

Om mig och det stundande bröllopet

Jag kan ju börja med att berätta om mig själv, så här i första inlägget. Jag är en 23 årig tjej som ska gifta mig med min underbara sambo. Vi har en liten dotter på tre månader tillsammans, som växer så det knakar. Datumet är redan satt, och den 15 maj 2010 blir det dags för bröllopsklockorna att klämta. Vi kommer ha ett så kallat budgetbröllop, och beräknar att det kommer kosta 20 - 25 000 kr. Det vi kommer spara in på är följande:
  • Maten - istället för catering ska jag laga egen mat, med lite hjälp såklart. Det ska inte bli någon trerättersmiddag heller, utan buffé. Tanken är att det kanske blir lite mer avslappnat och mindre stelt då.
  • Alkoholen - ska köpas i Tyskland av mina svärföräldrar
  • Håruppsättning - min moster är frisör och får en blomma eller liknande som tack
  • Klänningen - hittade drömklänningen billigt, för 1500:-
  • Mannens kläder - Använder den kostym han redan har, ska bara köpa till väst och fluga/näsduk.
  • Favors - vi ska faktiskt köra på det, men skriver ut gratis mallar att vika boxar av, på föräldrars jobb
Det här sparar vi inte in på:
  • Lokalen - vi har en kvarterslokal på gården där jag bor, men det är så sliten och skabbig, så det är inte ens värt att få hyra den för 200:-. Vi har istället hyrt en stor festlokal mitt i stan, som kommer att gå på 4000:- för ett dygn.
  • Dekorationen på lokalen - eftersom att vi ska gifta oss borgerligt, antagligen utan personlig ceremoni så lägger vi krutet på att dekorera festlokalen precis som vi vill ha den, så den blir enhetlig med vårat tema.

Inga kommentarer: