lördag 28 november 2009

Cupcakes

Från början hade jag tänkt att ordna en riktig bröllopstårta, fast kanske fråga svärmor om hon hade lust att hjälpa mig, då hon brukar vara duktig på det mesta i köket. Hade hittat den här i leilas bakbok - a piece of cake. Receptet hittar du även här.

Men så läste jag om de förträffliga små cupcakesen som är uppe på tapeten, vad det gäller bröllop och andra fester av olika slag. De är färggranna, (om man väljer att tillsätta karamellfärg i frostingen såklart) läckra och oemotståndligt goda. Dessutom vet man att alla gästerna får var sin och man behöver inte oroa sig för att det inte ska räcka till. Jag har bestämt att jag ska ha en chokladsmak och en "vanlig" smak på själva kakbiten, och vit chokladfrosting ovanpå. Massor. Formar ska beställas från kakburken.se i pastellblå och rosa, då det blivit vårat färgtema på festen. Jag vet att lagerhaus haft perfekta formar i rätt färger och med prickar på, men när jag skulle köpa på mig några så hade de bara juliga färger kvar. Men själva bakningen ska jag faktiskt leja bort!


Hellosugar.se är en sida jag inspirerats av massor, för hon gör alldeles fantastiska cupcakes som hon säljer i stockholmsområdet med omnejd. Tyvärr bor inte jag alls nära Stockholm för fem öre, annars hade det varit givet att beställa härifrån.

Inga kommentarer: